Thursday, May 22, 2008

Cenonenggg....

Dah lame rase nye tak menulis dalam blog ni.. he he he.. Akhir2 ni Ogy selalu rase cenoneng bila datang keje... Peja tanye, cenoneng tu ape... Cenoneng tu mcm kita di awang2ngan...rase mcm terumbang ambing je... Tapi kenapa Ogy cenoneng??? Almaklumlah, ni baru merupakan bulan pertama Ogy menjalankan t'jwb sebagai seorang isteri yang tinggal bersama dengan suami.... (sebelum ni Ogy PJJ : Perkahwinan Jarak Jauh) Alhamdulillah, akhirnya Allah tunjukkan jalan buat kami menempa hidup ini bersama.....Walaupun ade perkara yang perlu di tolak tepi... (biaselah..dalam hidup ni tak semua yang kita nak akan dapat kan...) Itulah namenye berkorban.. Disinilah Ogy belajar untuk mendahulukan suami, mendahulukan keluarga dalam membuat keputusan.... (Abang bangga tak?? he he he...)

Hari ni, kul lima suku Ogy dah bangun.. masak lauk untuk tegah hari, masak sarapan pagi... Biasenye Ogy masak lauk untuk tengah hari je... Tapi sebab adik ipar datang semalam dan tido kat umah, Ogy masaklah sarapan sekali... Biasenye pun satu lauk je sbb my hubby tak lalu makan kalau makan sorang (makan sikit)... (betul ke ni abang...?? :D) Tapi ari ni tiga lauk... lengkap sekali dengan sayur.. mmg berbaloi lah bangun kul lima suku tu... Tu yg cenoneng abis ari ni... he he he

Tapi bila pk2 semula, kenapa Ogy boleh bgun utk masak tapi tidak untuk menghambakan diri kerdil ini kepada Pencipta??? Ermmmm.. nampaknye, Ogy kena muhasabah blik diri yang telah lama menjauh ni..

No comments: